HIV Pozitif Hayatın Günlüğü

Archive for Şubat, 2011

Nasıl Başladık?

04 Aralık 2005

Hiç kış havasında geçmiyor bu ay, sanki ilkbahar güneşi kendini aralık ayında unutmuş. Sırtımda taşıdığım montum fazla geliyor, montumu yanıma almadığımdaysa üşüdüğümü hissediyorum. Psikolojik herhalde…

Bayadır görüşmemiştik Kenan ile…

Uzun zamandır birbirimizi görmemiş olmanın verdiği bir şey olsa gerek heyecanla konudan konuya atlıyorduk. Bu kahve molası iyi oldu.

Seviyorum bu çocuğu diye düşündüm bir an…

Heyecanla konudan konuya atlarken Kenan bana “Deli, hadi kalk bedava
test var elimde.” diye büyük bir hevesle AIDS testi kartını uzattı! Sanki Maldiv Adaları’na bedava gidiş bileti almış gibi seviniyordu…

Neymiş, 1 Aralık Dünya AIDS Gününde bedava test vermişler de, gitsek ne güzel olurmuş da, falan filan…

“Yahu, ne alaka AIDS filan…” diyecektim; şevki kırılmasın diye: “İyi, gideriz.” dedim.

“Hiç böyle bir test yaptırmadım ben hayatımda, gerekte duymuyorum zaten.” diye düşündüm.

Birlikteliklerim düzgün düzeyli insanlarla oluyordu. Kaldı ki, böyle bir test yaptırıp sonucunda AIDS olduğumu öğrensem ne olacaktı ki? İnsanın öleceği zamanı bilerek yaşaması zor olmaz mıydı?

Sonra kendime “Aman neyse! Kırmayayım hatırını, gideyim.” dedim.

Neyse ben bir DVD daha izleyip kahvemi tazeleyerek devam edeyim pazar dinlenmeme…

Kıvanç Er

Reklamlar

Neden Pozitif Günlük?

Bir günlük oluşturma fikri ilk ortaya çıktığında bu projede yer alan herkesin en az benim kadar heyecanlandığını biliyorum.

İçinde yaşadığımız yüzyılda belki de HIV/AIDS kadar insanlığın yanlış tanıdığı, üzerine birçok olumsuz anlam yüklediği ve önyargıyla yaklaştığı başka bir konu olmadı.

Türkiye’de de sık sık gündemimizi meşgul eden HIV/AIDS konusunda kaynakların hala yetersiz olması, HIV/AIDS ile yaşayan insanların hayatına ayna tutacak bir mecra olmaması bu projenin hayata geçirilmesini sağladı.

İnanıyor ve biliyoruz ki; HIV/AIDS ile yaşayan insanların hayatlarını sizin ile paylaşacak olması olumsuz fikirlerinizi ve önyargılarınızı değiştirecek, bu insanları daha iyi anlamanızı sağlayacak ve sonuçta HIV/AIDS ile yaşayanların hayatlarını bir parça olsun kolaylaştıracaktır.

Türkiye’de ilk kez bu alanda oluşturulan kaynak olma özelliğini taşıyan Pozitif Günlük’ü sizin de beğenerek takip edeceğinizi düşünüyoruz.

Sevgi ve Saygılarımla,

Okan Aksu

Editör